MEDIA: Kako MI to možemo?

15/11 | SRIJEDA| 9:30 – 18:00 | Kuća Europe
Ulica Augusta Cesarca 4
otvoreno za javnost

 

Dragi prijatelji Zagreb Film Festivala,

i ove godine DKE – Ured MEDIA Hrvatske pripremio je inovativno i, vjerujemo, korisno događanje pod nazivom Kako MI to možemo?, koje će se održati tijekom ovogodišnjega izdanja Festivala.

Budući da je aspekt vidljivosti i prepoznatljivosti europskoga filma jedno od gorućih pitanja europske audiovizualne industrije i potprograma MEDIA, u fokusu ovogodišnjega događanja bit će upravo – distribucija.

Iako je Potprogram MEDIA izdvojio otprilike 42 milijuna eura za distribuciju europskoga filma u razdoblju od 2014. do 2020. godine putem poziva koji se odnose na automatsku, selektivnu, online distribuciju te sustava potpore namijenjene prodajnim zastupnicima (tzv. sales agentima), ipak su pojedini europski filmovi vidljiviji, prepoznatljiviji od drugih. Zbog toga će se unutar različitih panel-diskusija pokušati pronaći najbolja moguća rješenja kao i odgovori na sljedeća pitanja: kako izići iz ustaljenih, uobičajenih okvira razmišljanja, kako se prilagoditi trendovima i novitetima unutar mogućnosti digitalne distribucije, kako učiti jedni od drugih te koje su prednosti i mane ako film dolazi iz velike, srednje ili male zemlje?

Tijekom događanja, čiju će okosnicu prvi put činiti distribucijske perspektive, dotaknut će se teme usko vezane uz pitanje vidljivosti, prepoznatljivosti i distribucije filma u kontekstu zemalja visokoga produkcijskog kapaciteta (Njemačka, Velika Britanija) te onih srednjega (Irska) i niskoga produkcijskog kapaciteta (Bugarska, Hrvatska). Jednako tako pozornost će biti posvećena novim, kreativnim modelima distribucije ‒ primjerice online promidžbi europskih audiovizualnih djela ‒ što ih unutar svojih mehanizama podupire Potprogram MEDIA.

Među sudionicima događanja posebno bih istaknula predstavnike pojedinih ključnih producentskih i/ili distributerskih tvrtki: Canoe Film (Velika Britanija), Latido Films (Španjolska), Chouchkov Brothers (Bugarska), Interfilm iz Zagreba, Mer Film (Norveška), NFP marketing and distribution (Njemačka), Vico Films (Irska), koji će se osvrnuti na filmske uspješnice kao što su Ja, Daniel Blake,  Mladi prijestupnici, S balkona, Toni Erdmann, Ustav Republike Hrvatske, Van sebe, Vestern.

Primjere dobre prakse proizišle iz okrilja Medijina poziva i smjernica koji se odnose na online promidžbu europskih audiovizualnih djela predstavit će: Vincent Lucassen (Under the Milky Way), Philipp Hoffmann (Kino on Demand) te Kiril Gjozev (Cut-A-Way).

Željela bih ujedno zahvaliti dragim partnerima događanja: Predstavništvu Europske komisije u Hrvatskoj i Zagreb Film Festivalu, koji je i ove godine pronašao svoje mjesto među festivalima koji uživaju potporu Potprograma MEDIA!

Budite dijelom ove jedinstvene priče i rezervirajte svoje mjesto na vrijeme!

Veselimo se vašem dolasku u što većem broju!

S obzirom na ograničen broj mjesta, ljubazno molimo da svoje mjesto rezervirate na vrijeme: martina.petrovic@mediadesk.hr.

Martina Petrović,

voditeljica DKE – Ureda MEDIA Hrvatske i događanja Kako MI to možemo?

 

————————————————————————————————————————————————————————–

Rasprave & sudionici:

uvodničarka & moderatorica

Martina Petrović

Martina Petrović posjeduje diplomu iz međunarodnih odnosa (glavni smjer) i psihologije (podsmjer). Većinu svog radnog iskustva stekla je pri Ministarstvu kulture, u Upravi za međunarodnu kulturnu suradnju, gdje je bila odgovorna za međunarodne kulturne razmjene između Hrvatske i drugih zemalja, ali jednako tako i za organizaciju hrvatskog filmskog predstavljanja u Berlinu i Cannesu. Od 2008. godine aktivno sudjeluje u osnivanju Hrvatskoga audiovizualnog centra, gdje i ostaje nakon što ju Europska komisija imenuje voditeljicom MEDIA deska Hrvatske. Na temelju uspješnih rezultata u osiguravanju europskih sredstava iz Programa MEDIA te cjelokupna doprinosa u promicanju hrvatskoga filma Hrvatska udruga producenata dodjeljuje joj prvu nagradu „Albert Kapović“ 2010. u okviru Zagreb Film Festivala. Kao voditeljica MEDIA deska Hrvatske (današnjeg Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske) aktivno sudjeluje u organizaciji inovativnih i kreativnih radionica – bitnih instrumenta naobrazbe, informiranja i umrežavanja kako hrvatskih, tako i europskih filmskih profesionalaca.

 

rasprave

I.

Kada govorimo o distribuciji filmova Ja, Daniel Blake, Toni Erdmann (Njemačka)  je li prednost ili otegotna okolnost ako film dolazi iz zemlje visokoga produkcijskog kapaciteta? Koji su izazovi distribucije ako je film na njemačkome jeziku te podrazumijeva li film na engleskome jeziku „lakoću“ prodaje i jednako tako distribucije?

SUDIONICI : Caroline Stern, Christoph Ott

II.

Mladi prijestupnici (Irska), S balkona, Van sebe (Norveška)  filmovi su koji dolaze iz zemalja srednjega produkcijskog kapaciteta. Kako u Irskoj, tako i u Norveškoj, domaća je publika odavno prepoznala vrijednost nacionalnih filmova. Jamči li uspjeh „kod kuće“ i međunarodni uspjeh?

SUDIONICI :  Cormac Fox

III.

Kada govorimo o prepoznatljivosti filma, njegovoj prodaji i međunarodnoj distribuciji, koliko je važna službena selekcija u okviru međunarodnih festivala za filmove koji dolaze iz zemalja niskoga produkcijskog kapaciteta? Okosnicu rasprave čine filmske uspješnice Ustav Republike Hrvatske (Hrvatska) i Vestern  (Bugarska).

SUDIONICI: Antonio Saura, Borislav Chouchkov, Kamen Balkanski, Maja Vukić

IV.

Kako izići iz ustaljenih, uobičajenih okvira razmišljanja, kako se prilagoditi trendovima i novitetima unutar mogućnosti digitalne distribucije? Potprogram MEDIA putem svojih poziva i smjernica koji se odnose na online promidžbu europskih audiovizualnih djela pokušava doći do inovativnih i kreativnih rješenja.

SUDIONICI: Kiril Gjozev, Philipp Hoffmann, Vincent Lucassen

 

 

Caroline Stern

Caroline ima više od 15 godina iskustva na višim položajima u međunarodnoj prodaji i distribuciji, a tijekom toga vremena stekla je izvrstan uvid u svjetsku filmsku i televizijsku industriju. Karijeru je započela na poziciji menadžerice u maloj specijaliziranoj prodajnoj agenciji u Vancouveru, a kao jedna od najzaslužnijih za rast tvrtke preuzela je sektor prodaje i nabave. Godine 2008. karijera ju je odvela u Toronto, a poslije i u London, gdje je pokrenula i vodila odjel međunarodne prodaje u jednoj britanskoj nezavisnoj distribucijskoj kući.

Godine 2017., potaknuta razvojima na međunarodnoj filmskoj i televizijskoj sceni, Caroline je otvorila vlastitu konzultantsku tvrtku – Canoe Film –  u okviru koje savjetuje producente o razvoju projekata, financijskim strategijama i distribuciji. Tijekom karijere Caroline je intenzivno radila na distribuciji i međunarodnoj prodaji više od 250 naslova, među kojima su The Ring i Dark Water Hidea Nakate, Interview Stevea Buscemija, adaptacija Jossa Wheldona Mnogo vike ni za što i Willow Creek Bobcata Goldthwaita. Među najvažnije dokumentarce ubrajaju se nagrađivani Sharkwater, The Penguin King Davida Attenborougha i The Art of Rap Ice T-ja.

Christoph Ott

Christoph Ott bio je potpredsjednik distribucijske i produkcijske kuće Buena Vista International (u Njemačkoj) od 1992. do 1999., nakon čega se priključio upravnomu odboru tvrtke Senator Entertainment AG kao glavni operativni dužnosnik. Radio je i kao voditelj kampanja tvrtke NFP marketing & distribution od 2003., da bi u rujnu 2011. postao potpredsjednik iste tvrtke. Među naslovima za čiju su kinodistribuciju zaslužni vrijedi izdvojiti sljedeće: Pina (2011.) i Sol zemlje (2014.) Wima Wendersa, Hannah Arendt (2012.) Margarethe von Trotta, Potpuno novi zavjet (2015.) Jacoa van Dormaela te veliki prošlogodišnji uspjeh − Toni Erdmann Maren Ade. Od njihovih novih filmova koji nas očekuju 2017. ističu se Maudie sa Sally Hawking i Ethanom Hawkeom te Human Flow Ai Weiweija.

Cormac Fox

Cormac Fox završio je ACE, EAVE i Irsku nacionalnu filmsku školu, a producirao je nekoliko dugometražnih filmskih projekata, među kojima su novi irski hit The Young Offenders (2016., režija: Peter Foott), A Dark Song (2016., režija: Liam Gavin), History’s Future (2015., režija: Fiona Tan), Dark by Noon (2013., režija: Alan Leonard i Mike O’Flaherty) te King of the Travellers (2012., režija: Mark O’Connor). Producirao je i više od dvadeset kratkih filmova i dokumentaraca. Njegovi projekti tvrtki su donijeli više od dvadeset nagrada i priznanja na prestižnim međunarodnim festivalima i manifestacijama, uključujući Veneciju, Los Angeles i BBC3 New Filmmakers. Cormac trenutno radi na razvoju dugometražnoga filma i televizijskim projektima uz potporu Irskoga odbora za film i RTÉ-a. Među Cormacovim projektima koji slijede nalaze se BBC-ova TV serija, adaptacija The Young Offenders, te irsko-australsko-britanski dugometražni film Animals u režiji Sophie Hyde.

Antonio Saura

Filmski producent u čijoj se filmografiji nalazi više od 20 igranih i dokumentarnih filmova. Nedavno je producirao drugi film Pabla Solarza The Last Suit, u čijim glavnim ulogama nastupaju Miguel Angel Solá i Angela Molina, te dokumentarni film The Heart of El Real u režiji Joséa Luisa Lópeza Linaresa. Od 2015. godine djeluje i kao direktor međunarodne distribucijske agencije Latido Films, koja je posljednjih godina distribuirala filmove kao što su Rara (Pepa San Martin, pobjednik u kategoriji Generation Kplus Filmskoga festivala u Berlinu te Filmskoga festivala Horizontes Latinos u San Sebastianu 2016.), Ustav Republike Hrvatske (Rajko Grlić, najbolji film na Filmskome festivalu u Montrealu 2016.), Playground (Barosz Kowalsky, posebna nagrada žirija na Filmskome festivalu u Varšavi 2016.), The Illustrious Citizen (najbolji glumac na Filmskome festivalu u Veneciji 2016.) te May God Forgive Us (najbolji scenarij na Filmskome festivalu u San Sebastianu 2016.). Ujedno je zamjenik predsjednika Europske filmske akademije. Dugi niz godina predaje na audiovizualnim radionicama, bavi se financiranjem te vodi Media Business School. Posljednje četiri godine radi kao gostujući profesor na Španjolskoj školi pri Middlebury College Vermontu. Autor je nekoliko znanstvenih radova o filmskoj industriji.

Borislav Chouchkov

Borislav je rođen 1975. godine. Prve korake na filmu napravio je još u djetinjstvu, kada je glumio u nekoliko filmova. Završio je Nacionalnu školu za glazbu, a nakon toga i studij drame na Nacionalnoj školi za film. Magistrirao je europski audiovizualni menadžment na Media Business School u Rondi u Španjolskoj. Svoju prvu tvrtku za glazbenu i filmsku produkciju, SIF309, Borislav je osnovao 1994. godine, a 2003. je s Viktorom Chouchkovim ml. osnovao produkcijsku kuću CHOUCHKOV BROTHERS, koja se pretežno bavi produkcijom dugometražnih filmova. Tvrtku Elemag Pictures, sa sjedištem u Leipzigu, osnovao je 2014. s Tanjom Georgievom i Janom Krugerom (The Green Wave – Sundance 2011, JACK – Berlinale konkurencija 2014). Član je ACE (Ateliers du Cinéma Européen) i European Producers Club.

Poznat je po produkciji filmova poput Son of Sofia (konkurencija Tribeca, 2017.) te Tilt, red. Viktor Chouchkov, Bugarska / Njemačka – najbolji debi na Međunarodnome filmskom festivalu Raindance (London), najgledaniji film u bugarskim kinima četiri tjedna zaredom, 40 festivala, bugarski kandidat za Oscara 2011. te koprodukciji Vestern u režiji  Valeske Grisebach, Komplizen Film, Njemačka / Chouchkov Brothers, Bugarska / Coop 99, Austrija.

Kamen Balkanski

Magistrirao je povijesti umjetnosti. Od 1997. do 2002. ravnatelj je Centra Soros – fonda za umjetnosti (u nadležnosti mu je financijsko i programsko planiranje kao i suradnja s bugarskim i međunarodnim kulturnim organizacijama i nevladinim udrugama). Godine 2002. – 2003. vanjski je predavač na Nacionalnoj umjetničkoj akademiji u Sofiji. Iste godine, 2002., postaje administrativnim ravnateljem Glazbene televizije, a od 2004. do 2006. u istoj je televizijskoj kući savjetnik ravnatelja. Godine 2004. godine postaje voditeljem MEDIA deska Bugarske, a od 2015. također je v. d. ravnatelja Bugarskoga nacionalnog filmskog centra.

Maja Vukić

Maja Vukić diplomirala je na Odsjeku montaže zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. Od 1998. radila je kao samostalna filmska montažerka, montažerka zvuka, asistentica produkcije, asistentica redatelja i scenarista, asistentica montaže i menadžerica lokacija za Hrvatsku televiziju, Telefim, Maxima film, Interfilm, Družbu, Orlando film, Studio „Phenomena“, Fade In. Od 2003. do 2010. radila je za produkcijsku kuću 4Film iz Zagreba kao izvršna producentica na svim njihovim projektima. Kao producentica 2010. radila je za zagrebačku produkcijsku kuću Fade In, a od 2011. izvršna je producentica i producentica u Interfilmu. Članica je Europske filmske akademije, Hrvatske udruge producenata te

Kiril Gjozev

Kiril Gjozev rođen je 1988. u Radovisu u Makedoniji. Živi i radi u Skopju. Diplomirao je menadžment na Sveučilištu sv. Ćirila i Metoda u Skopju, a trenutno pohađa poslijediplomski studij sufinanciranja i koprodukcije u Europi te strukture europskih filmskih fondova na Odsjeku za kreativnu produkciju pri Fakultetu audiovizualnih umjetnosti. Radio je za mnoge tvrtke, kao što su KT Film & Media, Millennium, Frosina, MediaSolutions. Vlasnik je i osnivač tvrtke Cineflix, koja se od 2014. bavi računalnim programiranjem i bežičnom komunikacijom. Često radi kao konzultant, a koordinira i projekt Cut a Way On-line and Off-line: novi digitalni oblici distribucije na Balkanu. Surađuje s brojnim filmskim udrugama, organizacijama i festivalima.

 

Philipp Hoffmann

Od travnja 2011. Philipp Hoffmann savjetuje i zastupa produkcijske kuće koje se bave međunarodnom prodajom, a bavi se i projektnim i korporacijskim marketingom. Njegove su aktivnosti pretežno usmjerene na VOD u okviru njemačkoga govornog područja, gdje nudi usluge strateškoga savjetovanja i u ime vlasnika autorskih prava upravlja internetskim prikazivanjem. Kako bi se pomnije posvetio tim djelatnostima, 2013. osnovao je tvrtku RUSHLAKE MEDIA GmbH, koja digitalno distribuira sve veći broj filmova i vodi vlastitu uslugu VOD-a po imenu KINO ON DEMAND.

Godine 2007. proveo je šest mjeseci u Film Movementu u New Yorku, a zatim se vratio na radno mjesto u The Match Factory, gdje je, od listopada 2007. do ožujka 2011., bio voditelj marketinga i upravljao međunarodnim marketingom i festivalskim premijerama nekoliko nagrađivanih filmova, kao što su Valcer s Bashirom, koji je osvojio Zlatni globus, Soul Kitchen, Ajami (nominiran za Oscara) i Desert Flower.

Philipp Hoffmann studirao je film i specijalizirao filmsku produkciju na IFS-u ‒ Internationale Filmschule ‒ u Kölnu. Filmske studije diplomirao je 2005. godine.

 

Vincent Lucassen

Vincent Lucassen rođen je u Nizozemskoj. Studirao je sociologiju na Sveučilištu u Wageningenu i radio kao lobist u Bruxellesu. Nakon studija na Akademiji za medije u Hilversumu preselio se u Beč i s Ebbom Sinzinger osnovao produkcijsku kuću WILDart FILM. Godine 2001. suosnovao je dok.at, Udrugu za austrijski dokumentarni film, a 2004. DocuZone Austria, kao oblik suradnje s vlasnicima autorskih prava u svrhu promocije filmova u digitalno doba. DocuZone sudjelovao je u prvoj međunarodnoj digitalnoj filmskoj mreži na svijetu: CinemaNet Europe. Vincent se 2011. priključio tvrtki Under the Milky Way, gdje prikuplja filmove za Njemačku, Austriju, Švicarsku, istočnu i jugoistočnu Europu, Rusiju i Tursku. Digitalnu kuću GLOBAL NOMADS pokrenuo je 2017. godine.

 

ured-media-logo-eng_color-1havc

 

Generalni sponzor

Pokrovitelj nagrada

Sponzori

Medijski partneri

INDUSTRY medijski partneri

Partneri

Prijatelji festivala